ärjagenpotatis?

Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Therese Karlsson - 29 mars 2010 18:40

Nu har jag varit duktig och gjort spanska glosorna :) Hade glömt bort de men jag har typ bästa minnet så det kommer gå bra ändå! haha! (Öööhh... bra minne?)


Jag har fått träningsvärk i magen och i bröstet eftersom att jag har hostat så mycket .___. det suger för nu gör det inte bara ont i halsen att host, utan i magen också. Tråkigt... men tur att jag är frisk nu :) Skola imorgon! Trevligt! Tycker faktiskt om skolan en del. Den är underhållande på något sätt ^^ haha! jaja. Slänger in en liten låt nu då. Om ni har sett JUNO så känner ni nog igen låten ^^ Kommer ihåg i sommras när vi brukade lyssna på bl.a den här! haha


Barry Luois Polisar - All I Want Is You

Av Therese Karlsson - 29 mars 2010 15:45

Jag följer ett antal bloggar, inte så noga men lite sådär ibland kan jag gå in och läsa. En av dessa bloggar är det en kille som heter Jayson som skriver på. Folk kanske känner till honom lite bättre som DJ baby J? jaja.. Han skriver på engelska och blablabla. Hans mamma har avlidit i cancer och jag tycker att ni kan läsa, han vill hedra sin mamma genom att få folk att länka inlägget så att detta blir det första som kommer upp om man Googlar hennes namn. Ni behöver inte länka om ni inte vill men ni kan väl iaf klicka på länken, han skulle nog bli glad även om han inte vet vilka ni är... hehe!


http://finest.se/userBlog/?uid=28922&beid=1331520

Av Therese Karlsson - 29 mars 2010 15:15

Goddag :) Sitter och kollar på Made på MTV. Jag vet att min uppdatering idag är dålig men det finns liksom inget att skriva om (?)! förlåt, men jag lovar att det blir bättre imorgon när jag ska till skolan. Hehe!


Målande om mina naglar idag, kanske lite kul att veta.. jag vet inte. Fast synd att det också är en grej som jag suger på... att måla min naglar, det blir jämt klumpigt och fult. Fast sålänge jag väljer fina färger så gör det inget :)


Spelade ju som sagt lite gitarr idag :) det gick bra, förutom att mina fingertoppar är ganska ömma :( Hehehe! Fast det är väl bara att fortsätta och ignorera det så försvinner det nog med tiden, har hört att man får typ extra hård hud på fingertopparna om man spelar gitarr. Man trycker ju på strängarna hela tiden ^^

De låtarna jag trännar på, alltså så att man kan ta ackorden och så, är Green days låtar. De tycker jag själv har ganska lätta ackord (en del av de) så då lär man sig flytta fingrarna och hålla takten :) Jag skulle nog rekommendera deras låtar om man vill lära sig spela hemma ^^ Nu gav jag er lite tips sådär. Hehe!

Av Therese Karlsson - 29 mars 2010 09:44

Vaknade för typ en kvart sen, tänkte att jag skulle sova ut idag så att jag är pigg imorgon. Dock ville jag inte sova FÖR länge, för då kommer jag inte kunna somna ikväll ^^ så halv tio klev jag upp! Igår kväll blev det Wipeout och Ballar av stål :) roliga program det där. Speciellt Ballar av stål ^^


Igår, eller så var det i förrgår... kommer inte ihåg. Men jaja, då bestämde jag mig (igen) för att lära mig spela gitarr :) Jag är inte mycket för kurser och såna där saker, och eftersom att min pappa är bra på att spela så kan ju han lära mig :) Jag kan redan en del accord, men det där soundet och slagen man vill ha har jag inte riktigt fått in. Det är vad jag har tänkt göra dig, träna lite på gitarr. Ingen kan ju höra mig eller något och det är en hyffsat lugn grej att göra. Jaja. Hoppas nu har det kul i skolan ^^ Det är jävligt skönt hemma vill jag tala om.


Och nu när jag skrivit ut här att jag ska lära mig spela gitarr så ska jag fan ta tag i det och lära mig! HEHEHE! puussshej


  

Tidigare månad - Senare månad

Om mig


Bloggar om min vardag, boxningen, skolan, ect. Följ gärna min blogg och kommentera :)


Kontakta mig på Therese021@hotmail.com
Maila helst

Omröstning

är du också en potatis? ^^
 JAA ^^
 nej -.-
 Ibland :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Green day playlist

Broder Daniel playlist

Björn Rosenström playlist

Maroon 5 playlist


Ovido - Quiz & Flashcards