ärjagenpotatis?

Alla inlägg under mars 2010

Av Therese Karlsson - 15 mars 2010 17:51

Hemma igen nu :) Blev en lite längre sväng än vad jag hade trott på stan. Men fick iaf vad jag behövde. Är ganska nöjd med mina inköp faktiskt, även fast det inte blev så mycket. Det ända som fattas nu är ett par jeans!


Inköp:

Två linnen från Gina tricot, 99 kr/st


Hoodie från Gina, 249 kr fast jag fick 50 kr billigare :)


Linne från H&M, 99 kr

 

Nun ska jag äta :) Hejdå

Av Therese Karlsson - 15 mars 2010 14:09

Såg alldeles nyss på rec 2 :) Grym film, inte lika läskig som jag hade trott. Men den dög. Ettan är bättre. Jaja. Ska försöka fixa lite lunch här, sen vänta på att elsa ska smsa så att vi kan dra ner på stan. Det blir nog bara en snabb sväng om jag får som jag vill ^^


Imorgon är det ju skola igen. Både skönt och oskönt. Skönt för att jag slipper elevensval idag^^ och att det blir en vecka med bara fyra skoldagar :) Oskönt för att det är skola. Jag har spanska läxa och kemi läxa tills i morgon och på onsdag (?). På onsdag  har jag även matteprov... Oskönt helt enkelt. Men det är bara att göra det bästa av saken och plugga så att allt går vägen :)

Av Therese Karlsson - 15 mars 2010 08:09

God morgon! :)

Vaknade nyss och sitter just nu och tittar på Vakna med the voice på kanal5. Trevligt! Det är ju studiedag idag så vi är lediga ^^ Jag ska tillbringa min dag med elsa, tror jag. Skulle behöver springa ner en sväng på stan och köpa lite linnen och en tröja. Vi får se hur det blir med det. Vet inte riktigt än vad jag ska göra för frukost, gröt tror jag. Fast det har jag ätit i några dagar nu. Äsch, jag tar en macka bara :) Det duger!


  


Ha det så trevligt idag! ^^

Av Therese Karlsson - 14 mars 2010 20:53

Tänkte bara slänga in ett sista inlägg idag! Ska gå upp på mitt rum och kolla på TV snart. Jag känner inte för att vara vaken så länge idag, men jag kommer säkert fastna framför en film som håller på till typ ett eller nått och så kommer jag bli förvånad över att jag inte kunde somna .___. Jaja.


Sov gott :)

 

  

Gammal bild men jag tycker om den :) 

Av Therese Karlsson - 14 mars 2010 18:12

På sommarlovet 2009 upptäckte jag en riktigt bra sånggrupp som jag lyssnade sönder på från sydkorea! Bigbang heter de. Vet inte ens om de fortfarande är en grupp, men jag tror det! Vissa av de har dessutom solokarriärer. Två av de är Kwon Ji-Yong (G-dragon) och Dong Young-bae (Tae yang) Tänkte lägga in lite låtar med de, även bigbang, bara för att se om det uppskattas! Så här har ni:


G-dragon - 少年よ (A YO)


G-dragon - Butterfly


Tae Yang - Wedding dress


Bigbang - La La La (Jättegammal men det var den första jag hörde ^^)


Bigbang - KOE WO KIKASETE (Fattar inte vad den heter på engelska men den är bra )


Bigbang - Lies (från 2007 tror jag. En av de jag lyssnade MYCKET på i sommras)


Det var assvårt att välja ut några låtar för alla är så bra! Men here you go ^^

 

Jag tyckte jämt att Kong DaeSung och Tae Yang var snyggast XD hehe


Bigbang kommer få en egen spellista sen. Varje gång jag skriver om något speciellt band kommer de få en egen spellista :) Den som finns nu är bara lite blandat.

Nu ska jag äta! HEJDÅ

Av Therese Karlsson - 14 mars 2010 14:14

Igår när jag gick av bussen såg jag en kvinna som såg en aning konstig ut. Hon satt bredvid en man som också såg lite konstigt ut. När jag gick förbi de hörde jag kvinnan säga att hon knarkade, kan varit på skämt men jag började direkt tänka på hur dessa människor har det. Är det synd om människor som väljer att lägga sina pengar på att köpa knark eller/och alkohol istället på att betala hyran? Är det synd om dessa människor när de själva väljer att bry sig mer om att få tag på heroin, kokain etc. istället för att ta han om sina barn?


Den frågan har jag funderat på nu och jag har kommit fram till att de är synd om de på ett sätt, men samtidigt har de ju själva alltid haft ett ansvar. Att de börja från början var ju inte bra, det suger ju. Men det finns ingen de kan skylla på. Visst, grupptrycket. Men man kan stå emot. Man kan byta vänner om ens nära börjar med sånt. Men de är ju ändå synd om de att de förlorar sin familjer (i vissa fall) men ändå inte. De är ju deras eget fel. De är de som började knarka. Förstår ni?


Jag menar inte att vara nedlåtande mot dessa människor. Tvärtom nästan, jag beundrar de för att de klarar av det. Men jag tycker att det de håller på med är extremt onödigt och dumt. Jag ser upp till människor som lyckats ta sig ur det och tagit tag i sitt liv igen. Inte för att de knarkade, utan för att de lyckades sluta.


Min morfar som idag har varit helt ren och nykter i typ 25 år, var en gång i tiden alkoholist. Jag är stolt över honom eftersom att han lyckades ta sig ur det, hur jobbigt och kämpigt det än var. Jag vet inte om han vill att jag ska skriva så mycket om det, men min mormor lämnade honom och lät inte min mamma, moster och morbror träffa honom. Självklart har alkoholen satt sina spår, men jag ser upp till honom som blev nykter. Jag har träffat honom några gånger i mitt liv och pratar ibland i telefon med honom och det är trevligt. Dessutom pratar han grov Värmlänska och det är ibland lite svårt att förstå, men han är glad. Och det är jag glad över.

Jag är stolt över min morfar som är nykter alkoholist :)


Jag tycker inte att man ska straffas eller bli mycket påverkad p.g.a ens förflutna, men om man har hållit på med något så allvarligt som droger så får man stå ut med frågor o.s.v Men självklart blir man det, påverkad. Jag kan själv inte säga hur det är, eftersom att jag själv aldrig har knarkat, så jag kan inte berätta hur det är. Men jag kan säga mina åsikter. Jag ser inte ner på folk som har det jobbigt, men inte upp heller.


Men förstår ni min tanke?

Av Therese Karlsson - 14 mars 2010 09:46

Blev inte så sent igår som jag hade trott. Var ganska trött också så jag gick och la mig strax efter 12. Så nu är jag pigg och glad och väntar på att min frukost ska bli klar! Gröt :) nyttigt! Mannabryns gröt är den godaste gröten. Nästan den enda goda, havregryns gröt kan också vara gott ibland! Men inte lika gott som mannagryns gröt.


Söndag idag! Min favoritdag :) Den skönaste dagen i veckan, man slipper göra en massa saker. På skoldagarna har man jämt massa läxor, inte på söndagar :) På fredag och lördag måste man umgås med folk och vara vaken länge (Y) inte på söndagar :) På söndagar kan man ta det lungt och sova till kl ett om man vill :) Men jag gick upp nio. hehe. Fast jag kanske ska till IKEA med min mamma sen. Får se hur det blir med det :)

Vilken är er favoritdag?? :)

Av Therese Karlsson - 13 mars 2010 22:44

Nämen hejsan:)

Är hemma igen nu. Har varit hemma ganska länge faktiskt bara det att jag inte riktigt orka gå in på bloggen. hehe. jaja. Filmen var asbra! Rekommenderar den starkt till alla! Alice In Wonderland ^^ Kommer inte ihåg hur den teckande filmen är men den här var jättebra :) Plus att jag upptäckte att Alan Rickman (Snape från Harry potter XD) är rösten till larven som röker ^^ Blev lite krångel på bussen hem bara men det löste sig, fick bara gå längre för att komma hem...


Kollar just nu på en annan film. Rescue down tror jag den heter. Asbra! Den handlar om en kille som flyger flygplan och bombar i Veitnam eller något land och så störtar han och blir fångad hos de. Sen ska han och några försöka rymma, och ja. det går som det går. :)


Tror inte att det är den officiela (stav?) trailern men den duger! Alice in Wonderland ^^


Blev lite dålig update idag men jag lovar att det ska bli bättre :)


God natt :)

Om mig


Bloggar om min vardag, boxningen, skolan, ect. Följ gärna min blogg och kommentera :)


Kontakta mig på Therese021@hotmail.com
Maila helst

Omröstning

är du också en potatis? ^^
 JAA ^^
 nej -.-
 Ibland :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Green day playlist

Broder Daniel playlist

Björn Rosenström playlist

Maroon 5 playlist


Ovido - Quiz & Flashcards