ärjagenpotatis?

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Therese Karlsson - 7 april 2010 22:00

Tänkte ta upp en snabb liten grej som jag har tänkt på. Det här med invadrare o.s.v Jag har inget emot att folk flyttar hit från olika länder. Men en sak jag stör mig på är när folk(främst med svensk bakgrund) säger att det är okej att folk flyttar hit "Så länge de sköter sig" Jag blir irriterad och frustrerad, för vem har sagt att svenskar är helt perfekta? Svenskar sköter sig inte! Svenskar beter sig i stort sett exakt likadant som invadrare vid vissa negativa punkter. Sålänge folk jobbar och betalar skatt så ser jag ingen anledning till att folk inte ska få stanna.


En grej att tänka på:

I Amerika säger de First Generation American (första generationen amerikansk) I Sverige säger man Första Generationen Invandrare.

Av Therese Karlsson - 7 april 2010 18:02

Har suttit här och kollat igenom ett antal bloggar nu. Vissa är faktiskt riktigt underhållande må jag säga ^^ Tyvärr är andra inte riktigt lika intressanta... Och eftersom att jag brukar byta ämne ganska fort så gör jag det nu också eftersom att jag inte har något mer att skriva om det (?) Jaja. Ska snart hoppa in i duschen. Fast jag måste vänta tills den blir ledig... Det är jobbigt att bara ha ett badrum för tillfället. Vi ska ju renovera vårt badrum på övervåningen så vi har bara ett här nere att använda, jobbigt. Hehe.


Uppdaterar nog en gång till idag. Har liksom inget att skriva, det är därför jag inte skriver så mycket... hehe^^

Av Therese Karlsson - 7 april 2010 15:16

Jeansjackan jag tog fram igår hade jag på mig när mamma och jag åkte till ICA för att köpa lunch till mig^^ Jag fick höra av min fader att den är köpt i New York 1987 (tror jag) Coolt! Den har ett asstort hål på ena armen som jag skrev förut, det uppstod tydligen p.g.a en motorcykelolycka ;O Lite läskigt sådär. Fast det var inte min pappa som ramlade, det var någon som hade lånat jackan och så ramlade de. Men vilken historia den där jackan har ^^ Den är äldre än mig... hehe.


Nu blir det att äta pastasallad till lunch resten av veckan. Nyttigt? JA! Gott? Sådär. Men eftersom att jag inte direkt är en nyttig person vad gäller maten, så självklart kommer jag proppa i mig lite bullar imorgon också^^ Hittade de i frysen, så nu ska de bara tina och sen så kan jag njuta av de :) hehe.

Av Therese Karlsson - 7 april 2010 13:09

Hej! :) Hur mår ni idag då? Själv mår jag bra, lite seg kanske eftersom att min hosta inte vill försvinna... Min hund väckte mig i morse vid nio. Han stod nedanför trappen och skällde så jag fick gå ner och hämta honom så att han skulle vara tyst. Sen ville han inte sluta slicka mig i ansiktet så jag la honom under täcket och försökte sova ändå... det gick inte så bra. Men sen så tröttnade han och gick iväg. Klockan kvart över 10 gick jag iaf upp. Trevligt. Jaja, min frukost idag bestod av mannagrynsgröt med äppelmos :) Jättegott. Förra gången jag gjorde det så blev det helt misslyckat och hela gröten blev typ bränd(?) Men idag lyckades jag^^ Jättekul!


Klockan är bara ett men jag har t.o.m. hunnit åka till Hälla med min mamma idag! Hon slutade astidigt och jag behövde köpa lite grejer så vi for iväg igen. Det var trevligt. Inte så... men det var okej. Hehe. Inatt drömde jag massor av jobbiga/roliga/skumma drömmar igen. Jag gillar inte att drömma, fast jag gillar att prata om drömmar, men inte att drömma de. Hehe! :)


Ska fixa lite lunch snart, sen kanske plugga lite. Vi får se hur det blir. Hejdå

Tidigare månad - Senare månad

Om mig


Bloggar om min vardag, boxningen, skolan, ect. Följ gärna min blogg och kommentera :)


Kontakta mig på Therese021@hotmail.com
Maila helst

Omröstning

är du också en potatis? ^^
 JAA ^^
 nej -.-
 Ibland :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010
>>>

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Green day playlist

Broder Daniel playlist

Björn Rosenström playlist

Maroon 5 playlist


Ovido - Quiz & Flashcards