ärjagenpotatis?

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Therese Karlsson - 2 april 2010 21:39

Jag hade skrivit ett inlägg som var bra men det försvann för internet är helt jävla fucked up -.- Min mamma är dum och jag ska kolla på pirates of the caribbean nu! Hejdå

Av Therese Karlsson - 2 april 2010 19:15

Satt och zappade runt på TVn och fastnade framför en dokumentär om miljöförstöringen och Amazonas och allt det där. Blir jämt lite känslosam när jag kollar på sånt, men sen börjar jag tänka. Vad gör egentligen människan för att förbättra sitt levnadssätt och skärpa sig?


Visst, man kan släcka lampor och köpa ekologisk mat o.s.v Men vad varje människa gör är ju en mikroskopisk påverkning som ingen märker av. Isarna slutar inte smälta för att jag släcker en lampa, öknarna slutar inte breda ut sig för att jag köper ett ekologiskt mjölkpaket. Men det är ändå bra att man gör det! För vem? Jag menar inte att man ska sluta köpa ekologisk mat för om många gör det så kan det komma något positivt ut av det i längden, men det är de stora miljöbovarna som bör minska sina utsläpp och tänka på vad fan de håller på med. Allt jag skriver vet ni säkert redan men det är en viktig fråga. I hela mitt liv har jag fått höra att vår jord håller på att gå under, miljön förstörs, djur dör ut och allt är människans fel. Men nästan aldrig har jag hört någonting bra(förutom vissa reservar och diverse saker) som människan har gjort för miljön. Jag ska inte säga att jag själv är perfekt och påverkar någonting, men om jag hade gjort det om jag kunde och det tror jag att många andra också hade gjort. Men jag är 14 år gammal. Det ända jag kan göra är att sitta och se på hur vuxna människor kör slut på oljan och gör det jävligt svårt för de kommande generationerna. Jag sitter inte heller och säger att det inte finns något företag eller liknande som inte gör ett skit för miljön, för det finns det förmodligen. Men att mina barnbarnsbarn ska kunna leva på samma sätt som jag gör idag är ganska omöjligt, men varför inte försöka? Öppna era ögon och se vad som faktiskt håller på att hända.


Nu blev det ett tråkigt inlägg om miljön utan några större synpunkter, ideér eller ens någon poäng. Jorden kommer inte rädda sig själv, och ingenting blir bättre av att man struntar i det.

Av Therese Karlsson - 2 april 2010 16:00

Har fixat lite på bloggen nu :) Svart och vitt istället för rosa, känns faktiskt lite bättre. Svart är nog lite mer jag än vad rosa är... hehe! Dessutom kunde jag inte hitta samma rosa nyans på bakgrunden som på headern, så detta blir nog lite bättre! Svart är coolare än rosa också så då blir min blogg cool ^^ HAHA! Hope you like it :)


Av Therese Karlsson - 2 april 2010 14:10

Goddag :) Sitter just nu i mitt kök och lyssnar på lite radio... trevligt. Samtidigt så springer det omkring tre män i 40års åldern och en 21(?)åring uppe på övervåningen. Haha! Börjar bli lite hungrig, har ju inte ätit nån lunch än, men ska nog beställa lite pizza så att man kan fylla på min mage. Hehehe ^^ Det ska bli gott.


Tråkdag... kanske märks på de korta inläggen ? hehehe


Bild från i går, tror jag. Hehehe ^^

Av Therese Karlsson - 2 april 2010 11:16

God morgon :) Långfredagen är det idag. Har inga större planer förutom att åka till Bauhaus med min pappa. Trevligt!


Natten var trevlig för jag sov utan att vakna en enda gång ;D Förutom på morgonen vid sju då jag glömt att stänga av min väckarklocka... Men jag kunde somna om. Dock drömde jag då en läskig dröm om zombies! Typ alla på min skola blev zombies ;O Det var jätteläskigt och när jag vaknade ville jag inte somna om... hehe. Jaja! Nu måste jag gå! HEJDÅ

Tidigare månad - Senare månad

Om mig


Bloggar om min vardag, boxningen, skolan, ect. Följ gärna min blogg och kommentera :)


Kontakta mig på Therese021@hotmail.com
Maila helst

Omröstning

är du också en potatis? ^^
 JAA ^^
 nej -.-
 Ibland :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010
>>>

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Green day playlist

Broder Daniel playlist

Björn Rosenström playlist

Maroon 5 playlist


Ovido - Quiz & Flashcards